Tuesday, July 11, 2017

12 Sebab Kenapa Ibu Hamil Perlukan ESP


Kita biasa dengarkan ibu-ibu mengandung ni minum soya supaya baby yang lahir tu nanti putih gebu. Memang banyak air soya yang kat pasarankan, tapi pastikan ibu-ibu semua ambil soya yang KURANG GULA dan soya NON-GMO.

Kalau tak tahu nak pilih soya yang mana, tak perlu susah-susah pikir Energizing Soy Protein (ESP) kan ada. ESP ni dah 50 tahun tau dalam pasaran dan merupakan protei soya no. 1 tau dalam dunia.

Kenapa Ibu Hamil Kena Ambil ESP???

1) Khasiat ESP ni bersamaan 12gelas susu. Bila minum tak rasa muak dan rasa tidak terlalu manis. Manis -manis buah gitu. ESP ni tanpa pewarna dan perasa tiruan.

2) ESP ini mudah dihadamkan. Antara nutrien yang terdapat di dalam ESP ni seperti kalsium, protein dan karbohidrat.

3) ESP mengandungi  vitamin B6 untuk kecantikan kulit. Biasanya ibu hamil akan mengalami alahan kulit seperti kulit kering, jerawat dan kulit kusam. ESP membantu melembabkan kulit dan membuatkan kulit lebih bermaya.

4) Mengandungi lysine yang membantu menyerap kalsium. Ibu hamil memerlukan kalsium untuk pertumbuhan bayi. Selain itu, dia dapat mengelakkan dari kalsium ibu berkurang dan menyebabkan osteoporosis pada masa akan datang.

5) ESP mampu memberi tenaga waktu hamil dan ketika bersalin. Ia juga sangat baik diambil untuk ibu hamil yang berpuasa kerana ia membekalkan tenaga yang berpanjangan.

6) Kebiasaannya ibu hamil akan mengalami kurang selera makan, ESP ini membantu ibu hamil rasa kenyang lebih lama.

7) Membantu ibu dan bayi mendapatkan kulit lebih cerah dan gebu. Selain itu ia juga dapat mengurangkan stretch mark ketika mengandung.

8) ESP membantu mengurangkan gastrik dan pedih ulu hati.

9) ESP membantu stabilkan tahap gula dalam darah dan sekaligus mengelakkan risiko diabetes ketika hamil (GDM). Selain tu dapat juga mengelakkan dari hypoglicemia (bacaan gula rendah).

10) ESP mengandungi karbohidrat yang rendah, rendah lemak, bebas kolestrol dan juga laktosa.

11) ESP dapat mengelakkan dari masalah hemoglobin (HB) rendah. Ini kerana ESP mengandungi 9 asid amino yang tidak dapat dihasilkan oleh badan yang membantu pembentukan hemoglobin.

12) Boleh diambil sehingga bersalin kerana ia membantu para ibu untuk menambah dan memekatkan susu.

Untuk dapatkan kesihatan yang baik untuk ibu dan bayi, anda boleh dapatkan Set Kehamilan Shaklee.




Nak tanya tentang Shaklee? Nak order Shaklee?
Jangan malu, jangan segan boleh direct PM/whatsapp Cik Yuyu ye.
Pengedar Shaklee Anda
Cik Yuyu 0176380010
FB: Nurhidayu Kam Rudin
Page: Miss Yuyu Health &  Beauty Corner
Ig: yuyusenyum

No comments: