Wednesday, February 22, 2012

Istikharah CINTA

Ada seorang gadis yg dulunya hanyut dengan keindahan dunia hingga lupakan yang hakiki di akhirat kelak. Sehingga Allah swt hadirkan suatu cahaya dalam hidup dia untuk dia berubah. Cahaya yg tidak pernah jemu menasihati & membimbing dia ke jalan yg benar. Cahaya itu sentiasa menerangi hidup dia tanpa dia pernah melihat punca cahaya itu. Pada Allah swt gadis itu sentiasa berdoa agar cahaya itu sentiasa menerangi dia hingga ke syurga. Tp, 1 hari si gadis dapat merasakan cahaya tu sudah semakin gelap & jauh darinya.



Jatuh air mata gadis itu, sambil dia berkata di dalam hati "Ya Allah adakah ini rasa cinta yg kau datangkan kepadaku ?". Dalam keadaan badan & tangan yang menggeletar, gadis itu memohon petunjuk daripada Allah swt.... Kali ke 3 dari dalam hidup gadis ini melakukan sesuatu yg dipanggil "Istkharah CINTA"  kerana Allah swt tahu segalanya & rasa cinta itu datang dari Allah swt. Dengan hati yang sebak & air mata, gadis itu memohon kepada Allah di dalam istikharahnya :

" Ya Allah, sesungguhnya aku minta petunjuk yang baik dariMu, dengan ilmuMu, aku meminta kekuatan dariMu dengan kekuatanMu. Aku meminta dariMu dari kelebihanMu yang banyak, maka sesungguhnya Engkau berkuasa, aku tidak berkuasa, Engkau mengetahui & Engkaulah yang paling mengetahui perkara-perkara ghaib. Ya Allah, jika kamu mengetahui bahawa perkara ini baik untukku pada agamaku, duniaku dan kesudahan urusanku buat masa kini & masa akan datang maka tentukannya untukku & permudahkannya kepadaku, jika kamu mengetahui bahawa perkara ini tidak baik untukku pada agamaku dan duniaku & kau sudahkan urusanku buat masa kini & masa akan datang maka elakkannya dariku & elakkan diriku daripadanya, tentukanlah kebaikan untukku di mana sahaja aku berada sesungguhnya Engkau berkuasa di atas segala sesuatu. Amin Ya Rabbal Alamin... "

Suatu ketenangan dirasakan bila kita menyerahkan segalaNya pada Allah... Jika cahaya itu yg kau inginkan... Berdoalah pada Allah swt, Insyaallah dia tahu apa yg terbaik untuk anda. Ingatlah :

Kalau kita sukakan seseorang,jangan beritahu si dia.Nanti Allah kurangkan rasa cinta padanyaTapi luahkan pada Allah,beritahulah Allah.Allah Maha mengetahui siapa jodoh kita ..
Cintai Dia Dalam Diam,Dari Kejauhan Dengan Kesederhanaan & Keikhlasan
Jika benar cinta itu kerana ALLAH maka biarkanlah ia mengalir mengikut aliran ALLAH kerana hakikatnya ia berhulu dari ALLAH maka ia pun berhilir hanya kepada ALLAH!
Mudah-mudahan Allah memberi petunjuk kepada gadis ini... Insyaallah :')



Ok salah satu lagu fav Cik Nur ye... 
Mesti semua tanya "Siapakah Cik Nur?"
Cik Yuyu la tu... Cahaya panggil Cik Yuyu
"NUR"

No comments: